måndag 31 mars 2008

Renhårig man

Det är nästan två år sedan han senast var kal på hjässan, mannen. Tjockt härligt hår har han. Tunnhårighet är således inte anledningen till att han med jämna mellanrum låter trimmern gå över hans välformade huvud. Det finns flera skäl. Men främsta anledningen till att han nu och då hör mig undra över om det inte snart är dags igen för ohårig frisyr, är att det är så infernaliskt snyggt. HAN är så snygg utan hår.

Och nu var det då äntligen dags. Igår låg det tjocka drivor av hår på golvet efter förvandlingen. Jag skriver inte så mycket annat än att jag bara ler när jag ser honom. Det är SÅ snyggt. Anledningen till att jag alls berättar om min "nya" man i just detta forum är för att Hedda yppade en så skön kommentar idag i samband med pappas nya frisyr. Han kom hem ifrån jobbet när vi satt och åt, klev in och tog av sig mössan. Hedda skrattade nöjt, tittade på mig och sa:
- Han har ju kvar det där korta håret!

Och ja, jag hoppas att han behåller den längden ett tag till!

Så här såg han ut sist han var utan hår och skillnaden är hårfin...

1 kommentar:

Sebbes Fruga sa...

Själv har jag ju oxå en hårlös man av och till. Håret alltså... ;-) Just nu får han INTE gå den rakade vägen. Men man kan ju ändra sig, som dom så passande säger i reklamen.