tisdag 11 mars 2008

Idag har jag...

...vårkänslor.

...återigen förundrats och glatt mig över kommande påskliljor, tulpaner och dom där gula blommorna invid husknuten med så vackra blad som jag inte vet namnet på, men som redan har stora knoppar!

...sett över fröerna och tagit in jord för att i veckan kunna förodla lite grödor.

...sorterat pappershögar.

...livet i fokus.

...ägnat ett par kvällstimmar bara åt mig själv och fått en make-up-konsultation hemma vid köksbordet. Och så snygg jag blev! Synd bara att det är en vanlig sketen tisdag och inte så många som ser resultat av mina nya sminkkunskaper...

...känt mig glad!

...gjort en massa mer saker än vad som framgår ovan... varit effektiv... hållt fokus... och känner mig nöjd.

...tänkt en del på medveten närvaro...

...gjort mig förtjänt av att gå till sängs... NU!

4 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Vad många bra dagar du har, så roligt att läsa! Visst pirrar det nästa i kroppen när man ser våren komma, nu längtar jag efter SOL!

Hanna sa...

Jag har en plan! Ring mig när ni vill/kan/orkar leka, så leker vi. För vi kan ju typ jämt
nice va? =)

Anonym sa...

Jag blir jämt på bra humör när jag läser din hemsida. Vilken skojig hund mask din dotter fått. Jag har själv en sex årig dotter och känner till alla ritualer innan man kommer sig i säng och somnar sedan på två blå, när man väl bestämt sig för att sova. Härligt med vårkänslor. Ha en trevlig helg! Kram Margareta

Malinmittilivet sa...

Anna:
Jag också! Några fräknar skulle inte vara fel att få! Men nu är det väl inte länge kvar tills ni får sol? Kram!

Hanna:
Vilken bra plan! Vill gärna leka! Vi hörs! Kram!

Margareta:
Jag blir varm inombords av din kommentar. Vad roligt att jag kan glädja någon = dig. Kul att du tittar in hos mig ibland! Kram!