måndag 10 mars 2008

Hundmasken

Efter en mysig mamma-dotter-eftermiddag-kväll med lite pyssel, middag och Bolibompa var det så dags att få tösen i säng. På dagis sa dom att hon hade varit trött i stort sett hela dagen, men det var inte lika tydligt vid halv sju. På med pyjamas och upp på rummet. Där hade hon inte varit sedan vi kommit hem och nu fick hon syn på diverse roligheter. Hundmasken! Den som hon och pappa hittade på IKEA igår och som var så rolig. Den skulle på nu! Och är man hund måste man självfallet ha ett piratsvärd också!


Här kollar hon in eggen, tror jag. Teddy får också vara med.

Men även pirathundar blir så småningom trötta och efter att ha fått vara uppe fem minuter extra var hon inte svårövertalad. Ner i sänghalmen med
mask.



Skelande hund. Trött måntro?

Trötthet till trots fanns det energi över till ett gängse förhalande.
- Jag vill ha vatten!
Åtgärdat.
- Jag är hungrig!
- Men jag sa ju att middagen var sista måltiden ikväll.
- Jag vill ha yoghurt...
- Det blir det till frukost.
- Jag vill ha macka...
- Kan du också få till frukost.
- Jag vill att vi sjunger Vi sätter oss i ringen...
- Det har vi redan gjort.
- Jag är så hostig...
- Du har fått "andasmedicin"...
- Men jag är så förfärligt hostig. Hör...
- Försök slappna av.
- Det går nog över om jag får vatten...
Åtgärdat igen...

Till slut somnade hon äntligen. Det gick, på sedvanligt vis, på två röda när hon väl fick stopp på tungan...


Bilden är högst arrangerad. Hedda ville låtsas att hunden sov.
Somna på riktigt fick hon göra utan mask...

1 kommentar:

Sebbes Fruga sa...

Självklart har hundar piratsvärd. Det visste du väl? ;-) Så skönt att höra att det finns fler barn som drabbas av akut hunger, törsighet, kissnödighet eller andra saker precis precis när lampan ska släkas. Dom är märkliga dom små barnen... Men ack så ljuvliga!