lördag 22 mars 2008

Glad Påsk!

Tänk, jag trodde att jag skulle fara söderut mot våren. Och jo då... det bådade gott till en början. Efter en härlig vårpromenad under vilken vi väntade oss att få se blåsippor och vårlökar kunde vi konstatera att tusenskönor trotsat kylan där de likt balettdansöser med utstående kjolar tyckts dansa in våren. Och på köksbordet hamnade en liten bukett vitsippor. Hedda hade klättrat på alla stenar och rösen hon gått förbi och vi hade lovat henne att vi dagen därpå skulle ta oss ner i Emila Backe igen och klättra vidare och ha picknick med bullar och varm choklad. Men på natten började det snöa och under följande dag kom det mellan trettio och fyrtio centimeter snö. Helt otroligt! Så istället för vårskri och bergsklättring blev det snögrottsbyggande, snöbollskrig och pulkaåkning. Nån varm choklad har det inte blivit än. Det är svårt att få in mellanmål mellan målen här. De ligger så tätt som det är... Vi njuter i fulla drag. Om det inte hade varit för att jag hade glömt USB-kabeln hemma skulle jag ha delat med mig av bilder från de senaste dagarna. Kanske det så småningom bjuds på vintervyer, bullbak och påskkärringar på bloggen.

Inga kommentarer: