torsdag 17 januari 2008

Tåganalogi

Någon vinterkräksjuka har det inte blivit...tack och lov. Febern hänger i men tösen är tämligen pigg. Ja, inte alldeles just nu, eftersom hon sover. Det gör nästan hennes mor också. Kanske jag skriver i sömnen... Och linserna kliar... skulle vilja gå och ta ut dem men ibland är korta avstånd så låååånga.

Har varit på ledarutbildningen idag. Sista tillfället. Det har gett så mycket och varit otroligt lärorikt. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst av reflektioner kring kunskaper jag tillägnat mig och personliga insikter jag gjort. Men jag tror att jag behåller det för mig själv... Jag tänkte tidigare i veckan inför dagens session att det var tråkigt att det roliga redan är slut. Men idag insåg jag att det (om jag vill) är nu det börjar. Resan... om jag väljer att hoppa på tåget. Fast när det avgår vet jag inte än. Men det är bra att ha väskan packad och befinna sig i närheten av perrongen. Chansen att jag får se omvärlden från kupéfönstret blir större då...

5 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Det låter som att du går en spännande framtid till mötes! Vad är på G? Är du tillbaka på jobbet?

Skönt att ni slapp vinterkräket. Lite hosta och feber kan man ju ta... Hoppas igen att Hedda piggar på sig snart!

Kram Maria

Elisa sa...

Tiddeli-pom, jag kommer i alla fall följa dig till tåget och se till att du kommer i väg när det blir dags att fara...

Malinmittilivet sa...

Maria:
Är inte tillbaka på jobbet än men smyger igång om ett par veckor. Framtiden kan vi prata om när vi ses näst...;)

Och vad gäller det sjuka kan jag bara instämma... Skönt att allt pirr i magen inte ger uppkastningar!

Ljuva ro sa...

Du skriver så bra! Härlig läsning! Kram

Malinmittilivet sa...

Anna:
Tack snälla! Vad glad jag blir! Kram!