tisdag 29 januari 2008

Första semlan

Första semlan har avnjutits. Semla är gott... men i hyfsat små doser. Efter kvällsmaten var vi inte ett dugg sugna, men nu, vid halv 10 på kvällen slank den ner tillsammans med en kopp te. Jag vet...semla så sent, men vi delade på en, och det var riktigt gott. Direkt efter det kan jag bara inte gå och lägga mig...så då passar det ju bra att blogga en stund...

Har scrappat lite ikväll. Ett så ljuvligt foto på Hedda... Men jag visar inte LO:n. Jag tänkte nämligen tävla med den - har aldrig gjort det förut - och då får jag ju inte visa den innan. Förra veckan köpte jag ett tävlingskit osett hos Jenny på Stellas och när jag sedan öppnade påsen blev jag så besviken... Tyckte inte att papprena var fina och att dekorationerna var sådär. Men dan efter när jag kikade på dem igen kunde jag inte förstå vilka glasögon jag haft på mig (inga alls egentligen... jag hade linser...) för papprena var ju fina. Inte de jag skulle ha valt i första hand, men riktigt fina. Det är nog som med kläder. När de hänger på sina ställningar är de inte fina men om man provar blir det ju riktigt bra! Eller tvärtom...

Hur som helst blev LO:n riktigt fin. Här är ett par andra jag är nöjd med. Den första, Cykeltur, gjorde jag för ganska länge sedan. Gjorde ett cykeldäck av cardstock, chalk och penna. Kul idé tyckte jag. Den andra, Rockstar, kom till i går. Kikade lite på en av Lisas LO:s (finns på Elisas blogg) och liftade titel och fotonas placering (tror jag...). Gillar Heddas störtsköna pose.









Snart dags att knyta sig. Hedda sover, Pär har gått och lagt sig... Lugnt och tyst. Imorgon är en ny dag.