tisdag 15 januari 2008

JAG bestämmer!

Det kliar i fingrarna! Jag vill skriva i min blogg! Jag vill skriva mycket och länge och ofta! Och så vill jag lägga in bilder från vardagen och på LO:s. Snart kommer nog det också...

Jag satt länge igår kväll och försökte få till utseendet på min blogg. Hur gör man? Hur får man till det si eller så... Länkar? Rubriker? Storlek? Färg? Mycket kunde jag klura ut själv, men när det kom till bilder... Var placerar jag dom... och hur...? Hjälp Pär! Ja, vad skulle jag göra utan honom? In i iPhoto, ut igen, in i Photoshop, leta bilder, rätt storlek, redigera, fixa, trixa. Jag kan inte sånt... Men jag kan lära mig! Och jag håller faktiskt på att göra det. Så TACK Pär för hjälpen. Nu ser det ganska trevligt ut. Och mer blir det väl allt eftersom jag lär mig hur man gör.

Jag låg vaken en stund när jag äntligen kom i säng och tänkte... på min blogg!!! Ska nu det bli en källa till sömnlöshet? Men så efter en stund bestämde jag mig för att det är JAG som bestämmer. Som så många gånger förr. JAG bestämmer när jag ska tänka på det. JAG bestämmer om jag vill sluta tänka och ägna mig åt att försöka sova. JAG bestämmer över min blogg. Ingen annan behöver ha åsikter om innehåll eller utseende. Bara JAG!

Det är JAG som regisserar min inre scen. (Läser Åsa Nilsonnes: Vem är det som bestämmer i ditt liv? Kan rekommenderas!) Jag är ganska ny på jobbet, men så småningom kan jag nog bli en ganska duktig teaterdirektör, regissör, skådespelare, statist, sufflös (visst finns ordet i både fem. och mask.?). Men det kommer inte att bara bli så. Det kräver arbete och tålamod. Det första är jag bra på. Det andra finns inte i min vokabulär - än mindre i mitt egenskapsförråd. Men unga frun kan kanske öva upp även tålamodet. Helst NU!


Inga kommentarer: