söndag 20 januari 2008

Listor

Ibland vill det sig inte. Orden finns inte i fingrarna och formuleringscentrat samarbetar inte... Då är det bra med listor. Jag älskar listor. Långa listor, korta listor. Breda listor och smala listor. Listor över sånt jag gillar och sånt jag tycker mindre bra om (fast de sistnämnda är inte roliga). Listor över sånt jag gjort och skulle vilja göra. Listor över sånt som ska göras (de hör till de tråkigare)  och listor över sånt jag längtar efter. Alfabetiska listor som beskriver något eller någon. Listor över böcker jag läst... bänkar jag suttit på... Listan över listor kan göras lång...

Här kommer två listor som beskriver helgen utan att jag behöver formulera mig:

Lördagslistan
  • Barnfeber.
  • Hög barnfeber.
  • Bära barn.
  • Trösta barn.
  • Hämta mat.
  • Scrappa.
  • Sova dåligt om natten pga. febrigt och hostande barn.
  • Slemhosta som drar med sig annat mindre angenämt upp...
Söndagslistan
  • Mindre feber.
  • Storstäda barnrum.
  • Städa ut sjukan.
  • Byta och tvätta lakan och handdukar.
  • Hänga ut lakan på tork i vinden. Hinner inte hänga ut förrän det är torrt.
  • Laga mat (tokgod vegmat).
  • Stryka och vika tvätt.
  • Sy gardiner till barnrum (jättefina).
  • Scrappa (orkade börja på en julig LO som nog kan bli riktigt bra).
  • Blogga.
Vissa dagar är hon mer produktiv, andra mindre... Skönt att det varierar. Livet är som en lista. Den blir vad man fyller den med.

2 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Haha... det förklarar dina "to do"-listor som jag sett på kylskåpet. :-) Listor är bra. Särskilt när minnet sviktar, vilket det gör på en nästan 30-åring ibland. ;-)

Skönt att Hedda mår bättre! Det är tröttsamt med sjuka barn. Men du verkar haft bra med energi för att orka med att göra roliga saker också, mitt i eländet.

Hoppas er vecka blir bra! Själv hoppas jag på lite hindersmässa och lite bad. Förutom allt det vanliga.

Kram Maria

Ateljé Norrgården sa...

hejhå Karin testar