söndag 10 februari 2008

Som katter kring het gröt

Efter en lång skön slapp förmiddag bestämde vi oss för att äta lunch på IKEA och även göra några inköp. Sagt och gjort. Men innan vi begav oss ville vi ju fixa till oss en smula. Hedda kom in i badrummet, iklädd två par trosor varav det ena paret på huvudet, medan jag stod och sminkade mig. Hon ville minsann också ha! Så hon fick en liten borste och nån gammal foundation som det inte var så mycket kvar av. Ytterst fokuserad applicerade hon den något avvikande kulören på sina kinder. Helnöjd var hon. En känsla som förbyttes i missbelåtenhet då hon fråntogs makeup-möjligheten. Detta då hon började sminka mage och ben för att få lite snygga streck...


Gillar smink och "pink".

Länge (sedan vi flyttade in i somras) har vi velat ha en ryamatta mellan våra soffor. Vi har till och med haft en hemma och provat, men återlämnat till butiken efter upptäckten att det var fel kulör. Idag efter vår tur till Marieberg kom vi åter med två mattor! Men inte till vardagsrummet. En snygg rödochvitrandig köksmatta och en stor och bra hallmatta istället för lapptäcket av trasmattor vi haft där i köldhålet under vintern. Vi blev riktigt nöjda, men det känns som att vi går som katter kring het gröt. Och nöjer oss med halvljummen under tiden. SNART blir det nog ryans tur! Så tråkigt bara att vi vet hur den ser ut, men ännu inte sett den. Det är värre, för då blir man liksom kräsnare... Det är inte den... och inte den... Nåväl, inget annat än ett lyxproblem. Det funkar ju alldeles utmärkt med raggsockor, även om de inte håller lika bra som en rya, utan måste stoppas ideligen. (Missförstå mig inte nu... Vi har inte raggsockor liggande på golvet - de sitter på fötterna.)

Jag berättade idag för Hedda att vi ska till doktorn på BVC i morgon för att äntligen kolla upp hennes rossliga hosta. Efter att vi hade pratat en stund började hon ställa lite kontrollfrågor, som hon brukar, för att veta att hon uppfattat saker korrekt:
- Ska vi till ABC i morgon?
- Ja, till BVC, heter det, svarade jag.
- Är det Malin eller Pär som ska doktorera mig?

Det, mina vänner, får avsluta veckans bloggande. På återläsande... hoppas jag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenix i stugan...Kul komentar på bilden...Fick mig att skratta riktigt mycket...Riktigt skön Malin komentar..Hälsa familjen.
R

Malinmittilivet sa...

Ja men eller hur? Vem ska jag hälsa ifrån?

Anonym sa...

Från R...