tisdag 5 februari 2008

Inget för kattälskare

Det satt en katt på trappräcket idag. Jag är inte så förtjust i katter... De kan gärna få stryka omkring på avstånd och hålla mössen borta men när de kommer inpå husknuten får det vara nog. Så när kattskrället satt på trappräcket och suktade efter fåglarna vid fröautomaten vilka för länge sedan flugit iväg (ville han åt fågelfröna...?) slängde jag upp ytterdörren och fräste åt eländet som snabbt slank bakom knuten. Snart kröp han fram igen och jag tänkte att om han blir riktigt rädd kanske han håller sig borta. Jag skyndade mig fram till dörren igen, tryckte ner handtaget och slängde mig framåt med huvudet först. Dessvärre hade jag av någon oförklarlig anledning låst dörren och rände således pannan i glasrutan. När jag ilsken fick upp dörren tittade katten förvånat på mig men sprang fortare än kvickt iväg och kom inte tillbaka efter mitt vrål.

Jag har en öm bula i pannan... Snart ska jag få en kopp te och våffla med grädde och sylt. Semla har jag redan fått idag. Blev bjuden på Heddas dagis som hade drop-in-fika. Trevligt.

Ett litet tillägg. Fattar inte vad som hänt med bilderna i söndagens inlägg. Det finns bara text kvar. De fanns ju där hela söndagkvällen... Nån som vet vad som kan ha hänt? Ska fixa tillbaka bilderna, men inte nu... Måste ha den andra datorn då så jag fixar det en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi,förlåt att jag fnissar. aj, aj hoppas bulan inte värker för mycket!

kram påre

Ljuva ro sa...

Jag säger, mina kissar och andras kattskrällen! Är inte heller en kattmänniska egentligen, våra två tycker jag om så klart, men när jag ser andras katter smyga omkring på gården vrålar jag med! Men man kanske får räkna med en o annan katt, vi har ju valt att bo på landet trots allt!
Hoppas bulan lagt sig och att katten förstått var han får vara och INTE!