tisdag 12 februari 2008

Pingvinskalle

Igår var vi hos BVC-doktorn. Hedda var riktigt duktig och försigkommen. Lät sig undersökas och ställde frågor om vad doktor Ingrid hade i sitt rum. Ingrid visade sina saker och Hedda fick prova på att stämpla med sådana stämplar som man brukar ha i bebisars papper. Och så läste hon de bokstäver som trollats fram på pappret. På väg ut ställde hon frågor om teckningar som hängde på väggen och vi höll aldrig på att komma därifrån. När vi äntligen hade kommit ner i foajén ställde sig Hedda mitt på golvet och sa besviket med gråten i halsen:
- Men doktorn fick ju inte se min tunga...
Hon hade ju bestämt att hon skulle räcka ut tungan för doktorn och visa den... och så glömde hon det...

När vi satt och åt frukost idag berättade jag för Hedda att idag var det min tur att åka till sjukhuset. Jag berättade att de skulle undersöka mitt huvud.
- Tar dom bort skinnet då eller?
- Nej, dom kan kika på annat sätt utan att ta bort skinnet.
- Jaha, kollar dom blodet i huvudet då? Och järnet?
- Ja.
- Och pingvinen?

Vi skrattade gott. Inte minst barnets pappa som tyckte det var omåttligt skojigt att mamman hade en pingvin där inne i huvudet. Kanske inte så konstigt att hon är som hon är...


Nya köksmattan. Fräscht!

Och så har jag gjort ett par nya LO:s. När jag ser de där svartvita bilderna på Hedda funderar jag över vad som rör sig där inne. Vad tänker hon på? Vem är hon? Så titeln fick bli VEM är du?





Jag köpte ett tävlingskit på Stellas för ett tag sedan. Har gjort två layouter utifrån det. Och det bidrag jag tänkt tävla med får ju inte visas upp innan. Men jag har i alla fall betämt mig för att den andra är bäst hittills. Och ska jag tävla med någon så blir det inte med den här, även om den också blev bra:




6 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Halloj! Hoppas allt går bra hos doktorn och att pingvinen där inne mår bra!
Jag kan inte se bilden på mattan... jag antar att det ska vara en bild... o inte de svartvita korten på Hedda heller... konstigt! Nappkortet ser jag och LO:en är jättefin!

Malinmittilivet sa...

Anna:
Vad knasigt... Jag ser dem i alla fall. De svartvita korten är de på den röda LO:n "Vem är du?". Så det är tre bilder totalt. Men om inte du ser dem, men jag gör det, kan det kanske bero på att du inte har nån pingvin...? Tack för igår! Trevligt! Nu ska jag åka till flickorna Nygren på lunch!

Sebbes Fruga sa...

Jag ser inget heller, och jag är jättenyfis...! :-)

Malinmittilivet sa...

Maria:
Men! Varför? Lider du också av pingvinavsaknad? Jag fattar ingenting... JAG ser ju bilderna på MIN dator...

Malinmittilivet sa...

Anna & Maria:
Nu har jag lagt in bilderna på nytt. Och hos mig ser det ju lika bra ut som det har gjort hela tiden... på såväl PC som Mac. Ser ni bilderna nu?

Sebbes Fruga sa...

Jag kan se!

Läcker matta och finfin lo med svartvit hedda! Vill åka till stellas.