söndag 4 maj 2008

På flera fronter samtidigt

Jag vill göra allt! Samtidigt! Märk väl att jag inte skriver måste eller borde. För jag måste ingenting. Jo, några måsten finns det i livet, såsom att försörja sig och laga mat till hungrigt barn, se till att densamma kommer i säng i vettig tid och... ja, sådana måsten. Men livet blir mycket roligare och framför allt lättare att leva utan allt presterande som ligger i de där orden. I stället för att jag måste eller borde inreda hemmet, rensa ogräs, sätta frön, hålla rent, träffa vänner, lapa sol... så är det något jag vill göra. Så nu vill jag göra allt samtidigt.

Vi arbetar på alla fronter. Pär beskär i trädgården, jag flyttar kompost (har i kväll flyttat ca 300 liter kompost eller så...), jag planterar pumpor, potatis och annat smått och gott, pyntar hemmet med diverse trädgårdsväxtlighet, vi bjuder hem folk, vi träffar nya människor och börjar lära känna dem, vi tar vara på vädret och är ute, vi städar och tvättar och så har vi ett par bollar uppe i luften som får vara där ett tag och som handlar om inredning i vårt och Heddas rum. Och mitt i allt detta känner vi oss glada och lyckliga. Jag älskar våren!

2 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Härligt med ny energi att lägga på våren och allt som hör därtill. Har ni fortfarande "för mycket" kryddväxter som kan hamna i kruka hos oss?

Hoppas ögonen blir bättre snart. Vi hade flussen för några veckor sen, och fy vad jobbigt det är. Det var ingen kul syn att se oss på morgonen... Men det gick över och vi är morgonvackra igen. ;-)

Kram

Malinmittilivet sa...

Ja, nu är även jag morgonvacker igen, men det verkar som att Heddas högeröga också tänker ta en vända med flussen... och när infektionen ändå är i farten har hon rejäl hosta (igen!) med tillhörande andningssvårigheter som sig bör när det gäller henne...

Jorå, visst finns det för mycket örter här som gärna vill flytta hem till er. Jag tänker på er varenda gång jag går förbi oreganon! Det är bara logistiken det hänger på! ;-)

Vi hörs! Kram!