måndag 21 april 2008

Sista soffpotatisen är satt...

Oj, oj, oj... Vad jag känner mig fysisk. I eftermiddag och kväll har jag använt min kropp till diverse fysiska aktiviteter och förmodligen kommer det att leda till morgondagens upptäkt av nya muskelgrupper. På eftermiddagen grävde jag grönsaksland. Tog en liten frösättarpaus och middagslagningsrast. Efter maten staplade jag ved medan mannen klöv densamma. Vi bytte och jag stod vid huggkubben. Efter kvällsproceduren med Hedda bar vi upp diverse utsorterat till vinden. Och sen var det dags för lite lek och skoj.

Mannens nya TV-spel är inget för soffpotatisar. Vi inledde med några tennismatcher. En syn för gudarna, skulle jag tro. Gick någon förbi utanför på landsvägen skulle de nog undra varför vi stod där i vardagsrummet bredvid varandra och slog i luften. Precis som tennis fast utan allt spring. Sen skulle jag testa att boxas. Jag som aldrig haft en boxningshandske på mig. Än mindre två. Där stod jag på getfällen och duckade och boxades, parerade och slog. Fruktansvärt jobbigt! Jag kommer inte kunna skriva med en vanlig hederlig penna i morgon. Än mindre bära på saker... Hur som helst knockade jag motspelaren och trots att han fick in några högerkrokar i nyllet på mig gick jag segrande ur matchen utan minsta skråma.

Inga kommentarer: