torsdag 17 april 2008

Det donas och grejas...

Ja, så mycket tid för bloggande finns det just inte. Och inte så mycket behov heller. Kreativiteten får utlopp på annat håll just nu. Det snickras och målas och inreds och hängs upp och tas ner och sorteras och stuvas om och slängs... Nya idéer föds. Somliga tas tillvara och somliga förkastas. Någon dag när jag har tid lägger jag ut lite bilder och visar hur långt vi kommit.

Inte nog med att vi styr upp lite inomhus. Nu sätts det också frön och klipps bort visset i trädgården och grävs lite i grönsakslandet så det ska vara såbart när jorden behagar bli tillräckligt varm. Härliga vår!

Till alla er som kikar in här lite nu och då trots att jag inte är lika högfrekvent vid tangentbordet vill jag bara säga att det är så roligt att se på statistikens staplar att ni är bloggen trogen. Roligt att mina små funderingar och vardagliga om och men roar (eller vad det gör?!) och lockar till läsning. Fortsätt gärna att titta in nu och då. Det är ju inte så att jag kommer att lägga ner bloggen. Jag kommer nog bara inte att skriva varje dag...

En kort Heddakommentar avslutningsvis:
Härom dagen undrade hon om det inte var hennes födelsedag just den dagen.
- Varför undrar du det, frågade jag.
- För jag är så förfärligt sugen på tårta idag!
Och så bestämde hon att hon vid den fjärde födelsedagen (om ett halvår) skulle ha antingen en ormtårta (som när hon fyllde två) eller en Pippitårta med flätor (och helst med Lilla Gubben och Herr Nilsson...) eller möjligen en monstertårta. Vi får väl se vad det blir. Det hinner nog ändra sig många gånger. Eller så blir det ingen fyråårsdag. När hon igår fick en kalasinbjudan från kompisen S som snart fyller fem talade hon med tårfyllda ögon om att hon också ville fylla fem och inte fyra...

2 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Aj då, så inbjudan framkallade tåras hos Hedda. Det var ju inte meningen... du får väl hälsa från blivande femåringens mamma, att om man inte fyler fya så kan man inte fylla fem. ;-)

Härligt med händelser i hemmet. Här grejas det en hel del oxå, och bloggandet går på sparlåga. av erfarenhet vet jag att det lätt blir så den här tiden på året...

Ha en bra vecka!

Malinmittilivet sa...

Maria:

Det var, som vanligt, snabbt övergående... Några krokodiltårar - sen var det bra igen.

Allt har sin tid. Skönt att man inser det och inte fortsätter (omåttligt) med näsan framför skärmen ljusa vårkvällar.

Ha det bra ni också! Vi kommer på söndag - ses då om inte förr! Kram!