tisdag 2 september 2008

Snuva och ensamhet

Snörvel. Tung i huvudet. Svårt att jobba och skriva. Lättare att bjuda på kaffe och smörgås. Och att plocka äpplen. Svårare att orka göra mos av dem. De ligger bra i pappkassarna.

Hade en fantastisk lördag. Åkte in till stan på eftermiddagen. Uträttade ett par snabba innan butikerna stängde. Satte mig på Bara Vara med en kopp kaffe och en god bok. Skönt att kura ihop med knäna uppdragna till hakan. Lite kyligt framåt stängningsdags. Gick och hämtade en tröja i bilen. Tog bena upp till bion. Såg Mamma Mia. Ensam. Skönt. Vacker kväll på stan när jag kom ut. Skräniga kajor vid Nicolaikyrkan. Ljudet mer avlägset ju längre jag gick. Mera skrän vid Våghustorget. Fast mest lördagsglädje tror jag. Ungdomar som skulle dansa i tunnel.

Härlig helhetsupplevelse. Filmen var jag inte lika imponerad över som många andra. Musiken är bra. Men i övrigt behåller jag min analys för mig själv. Men så nöjd över några timmars ensamhet. När den är självvald är den eftersträvansvärd.

Inga kommentarer: