torsdag 4 september 2008

Bra dag på jobbet...

Glädje! Så många fina ungdomar jag får träffa varje dag. Idag fick jag tillfälle att stå på en stor sten (ja, sten... inte scen) och titta ner över sisådär en 80 tonåringar. Jag fick tala om för dem att de var fina... och det är de verkligen! Tänk så mycket goda egenskaper och vilken fantastisk kapacitet som samlas på ett och samma ställe! Vilken energi att ta vara på! Om de bara visste! Och vilken förmån att få gå till jobbet och uppmuntra unga människor. Det är inte varje dag orken räcker så långt. Men idag var det en sådan dag. En dag då det gavs tillfällen till småprat och trevligheter. Och till uppmuntran och glädje. Vilket fantastiskt jobb jag har!

1 kommentar:

Sebbes Fruga sa...

Du har fått en utmärkelse av mig i min blogg. Kolla där. Kram