lördag 3 januari 2009

Hos doktorn

Hedda har alltid gillat att leka doktor. Det gör hon fortfarande men vokabulären blir alltmer avancerad. Det pratas om bandage och gips, stetoskop och kompresser. Och idag när jag var patient sa hon att jag måste åka in till lasarettet för jag var så dålig. Jag hade brutit nyckelbenet och Hedda sa att jag måste åka in och runka...
"Jaha, sa jag. Varför ska man göra det?"
"Jo, bara för att kolla att hjärtat sitter där det ska."

Jaha, jag trodde att det möjlighen var i fertilitetssammanhang man åkte till sjukhuset för att runka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Malin då.......fast jag vet?!?

själv satt jag i bilen för 21 år sedan när någon (liten brun skönhet på 1 1/2 år) sjöng sången "runka på, runka på" på en välkänd melodi.......
bamsekram
caroline

Malinmittilivet sa...

Caroline:
Jo, den har vi hört... Men nu khar hon väl lärt sig den riktiga texten, eller?