torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Så var ett år till ända och ett nytt har tagit sin början. Jag ser med tacksamhet tillbaka på det år som gått och inser att jag fått vara med om mycket. Nya lärdomar har jag gjort, nya vänner har jag fått, gamla vänner har jag fått tillbaka och fantastiska saker har hänt.

Hedda har lärt sig läsa, jag har lärt mig sticka och mannen har blivit bättre på att snickra. Det var en av våra praktiska lärdomar var i familjen. På det mer filosofiska eller andliga planet har vi också gjort lärdomar. Pär vet att även han har begränsningar, jag vet att jag behöver betänketid innan jag fattar beslut men Hedda lärde oss idag (jag vet, det är ett nytt år, men det var så bra att jag måste skriva det) att Gud kan tala även till en fyraåring.

Pär nattade Hedda ikväll och innan hon skulle somna hade hon sagt att om man har ett snett hjärta lever man inte så länge. Om man har ett rakt hjärta lever man länge. Det var mitt hjärta som lärde mig det. Det var Gud som sa det till mitt hjärta.

Önskar för året som nu är att jag ska få ha ett rakt hjärta. Jag tror att jag inte bara kommer att leva längre, jag tror också att livet blir mer okomlicerat att leva. Och så känns det bättre!

Inga kommentarer: