tisdag 21 oktober 2008

Vad sa du?

I morgon bitti ska jag och Hedda åka till sjukhuset. Hedda ska sövas och rensa öronen. Ja, det låter ju märkvärdigt, men hon har i höger öra en vaxpropp så hård att hon nästan inte hör på det örat. Vad sa du? Jag hör inte vad du säger! kommer mellan var och varannan mening. Dessutom kanske det blir nya rör i öronen också. Vi får väl se. Men Hedda är hur cool som helst. Åtminstone pratar hon som om det inte blir några problem.
- Vi får väl kolla med doktorn innan om jag ska få någon spruta.
- Mamma, jag lovar att inte vara hungrig eller törstig på morgonen.
- Det blir bra att ta alvedon på morgonen. Det fixar jag.
Inget verkar vara henne oöverstigligt. Men ett sådant humör hon varit på idag. Hon har skrikit och morrat och gormat i omgångar. Lite nervös är hon allt. Annars vet jag inte. Lite för tidigt i livet för PMS. Ganska likt annars. Lilla skruttan. Mest nervös verkar hon vara för maten. Att inte få äta och dricka på morgonen. Ja, äpplet faller ju inte så långt... Det tog en stund att bearbeta men kommentaren ovan kom när jag satt vid hennes sängkant.
- Men gumman, man kan inte lova att inte vara törstig. Du kanske är det i morgon, men du kommer att klara det.
Vi kom överens om att jag ska väcka henne i natt för vätskekontroll och dessutom fick hon en extra kvällsmacka innan sänggåendet. Mentalt är hon preppad. Hoppas det funkar med avsaknaden av intaget också...

Stolt mamma finnes.

3 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Har det gått bra för Hedda?

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att det gått bra för Hedda. Du måste hälsa henne så mycket från tanten på Barongatan som längtar efter Heddakramar.
stor kram från
Caroline numera Facebookare!!

Malinmittilivet sa...

Sebbes fruga:

Ja, du såg ju henne igår... högst välmående. Det gick riktigt bra!

Caroline:

Vad roligt att tant kikar in på bloggen! Vi längtar också efter kramar! Och så skulle vi vilja se hur en riktig tant ser ut. Jag tror inte riktigt på det... du vackra kvinna! Ska hälsa Hedda! Hälsa mannen! Kram!!!