torsdag 27 augusti 2009

Goda vänner...

... är en rikedom i livet.

Hedda frågade en dag om vi är rika. Pär svarade att det beror på hur man ser det. Man kan vara rik på så mycket. Och på samma sätt så fattig. Han sa att vi är rika på kärlek till exempel. Och det har han rätt i.

Och så är vi rika när det gäller vänner. Ibland märks det extra tydligt. När någon skickar ett mess och talar om att hon tänker på oss. När någon annan skickar ett bibelord med just den uppmuntran som behövdes. När någon ringer och ber om ett recept och kollar läget. När en annan ringer och pratar av sig och talar om att han saknar oss i sitt liv. Det är ömsesidigt... :-)

Då känner jag mig rikare än den rikaste miljonär.

4 kommentarer:

Lillan sa...

Så sant!
Jag tänker på Dig och jag kan säga att jag just nu behöver mycket tankar från Dig!
kram
Caroline

Elisa sa...

Tänker också på dig! Kram

Lena sa...

KÄRA Malin, jag längtar också efter er och hoppas få träffa er allihop snart, Bertil inkluderad. Kläm ut den nu så kommer vi snart och klämmer vi också. Kram till er allihop! Heja, heja!

Malinmittilivet sa...

Caroline:
Jag tänker så det knakar! Sköt om dig! Kram!

Elisa:
Kramar är bra! Du får en till!

Lena:
Snart ska det klämmas! Kram!