onsdag 19 augusti 2009

Analytisk förmåga?

Vi satt ute och pärlade i dag på eftermiddagen, jag och Hedda. Strålande sol, hög sensommarluft och vindstilla. Där satt vi tysta och koncentrerade oss på att trä rosa och lila pärlor på tråd. Det enda som hördes var de skränande kajorna i höga linden och vingslag av hundra fåglar när de lyfte för att ta en flygtur bort till Herbertssons allé. Hedda höll fram sin tråd med några pärlor längst ner och svängde dem fram och tillbaka framför näsan på mig. Hon såg mig stint i ögonen och sa:

- Ska jag analysera dig?


2 kommentarer:

Lillan sa...

Nu får jag ännu mer Heddaabstinens..........
hälsa henne med en kram och att hon är min idol i "kloksägning"

kram

Caroline

Malinmittilivet sa...

Caroline:
Heddaabstinens kan man råda bot på. Det vet du va?
Kram!