torsdag 19 februari 2009

I mannens fotspår

Igår kväll skulle jag äntligen ha följt med C till skidspåret men jag kände mig lite hängig och trött på eftermiddagen och bestämde mig till slut för att avstå. Ibland fattas kloka beslut, för senare på kvällen låg jag och tittade ner i porslinet i badrummet... Ja, det hände ju mer än att jag bara tittade, men jag avstår från detaljerna. Idag känns det hur som helst bättre så nu är det bara att hoppas på att Hedda klarar sig.

På tal om den damen är hon tämligen bestämd. Igår skulle hon berätta något för mig och jag gjorde något som inte stämde överens med hennes tanke så hon blev sur på mig. Jag bad om ursäkt och bad henne berätta det hon hade börjat på.
- Nej! skrek hon argt. Nu får du vara utan vet!

Så kan det gå...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har en jättehärlig, fyndig, smart och "klurig" dotter! Jag älskar barns självgjorda logiska språk och lösningar. Kikar in på din blogg ibland via "Sebbes Fruga".

Anonym sa...

Låter nästan som "Nej, nu är råttet mågat"........som jag själv lyckades haspla ur mig i ett tillstånd av hetsigt sinnelag med förstärkning av en knytnäve i köksbordet.
Det gjorde susen, men åt fel håll............. / kram C

Malinmittilivet sa...

Sebbes sväris:
Vad roligt att du läser min blogg ibland! Och visst är hon underbar! Fast jag är ju part i målet förstås...
Välkommen tillbaka att kika in!

C:
Jag ser dig framför mig...Du har inte försökt få tyst på tjattrande döttrar vid matbordet med orden: "Ät inte med mat i munnen!"? Det funkar väl ungefär lika bra...